A technológia rohamos fejlődése a világ minden részén érezteti hatását. Köszönhetően az újításoknak, új technológiáknak, a divatmárkák egyre jobban, egyre pontosabban ismerik vásárlóikat. Lássuk, milyen újítások várhatók a divat, a divat webshopok, az internetes ruhakereskedelem világában.
A mesterséges intelligencia előretörése
A mesterséges intelligencia egyre több helyen kerül előtérbe, és várhatóan a divat világában is főszerephez fog jutni hamarosan. Manapság a ruhák nagy részét, mint pl. a La Pierre ruhákat, emberek tervezik. Kísérleteznek azonban már olyan mesterséges intelligencia rendszerekkel, melyek ruhákat tudnak tervezni a legújabb trendeknek megfelelően. Ilyen rendszerekkel előállt már a Google és az Amazon is.
A mesterséges intelligencia kisebb mértékben már ma is jelen van a divat világában, több nagy divattervező, divatmárka is mesterséges intelligencia segítségével figyeli az éppen aktuális trendeket.
A környezettudatosság előretörése
A vásárlók közül egyre többen tisztában vannak azzal, hogy mivel is jár a ruhák elkészítése, és egyre többen keresik azokat a ruhákat, melyek a környezetet előtérbe helyezve, valamint morálisan készültek. Minél több olyan vásárló lesz, aki figyelembe veszi ezeket a szempontokat vásárlás előtt, annál jobban rá fognak kényszerülni a gyártók, a divatmárkák is arra, hogy környezettudatosan készítsék el termékeiket.
Készlet és raktár folyamatok gépiesítése
A technológia fejlődése nem csak a divatcikkek elkészítését, hanem a tárolását is jelentősen modernizálja, modernizálni fogja.