A webáruházak egyik legfontosabb, legnehezebb feladata a látogatók szerzése. Erre megoldás a fizetett hirdetések és a keresőoptimalizálás is, melynek feladata, hogy a Google találati listában minél előbb jelenjen meg a webáruház a releváns keresési kifejezésekre. Bejegyzésünkben a webáruházak keresőoptimalizálásáról (SEO) lesz szó.
A webáruházak legfontosabb oldala a főoldal, mivel a látogatók nagy része oda fog érkezni a a keresőkből. Ennek megfelelően a főoldalt célszerű először rendbe rakni. Ez azt jelenti, hogy a főoldalon ki kell tölteni a meta címet és leírást, valamint megfelelő mennyiségű egyedi szöveggel kell azt feltölteni. Gyakran a webáruházak főoldalán csak egy cím és néhány termék található, ami legtöbb esetben messze nem elég arra, hogy a Google jó helyen hozza a webáruházat.
A következő oldal típus, amit optimalizálni kell, azok a kategóriaoldalak. Mivel a kategóriák általában kulcsszavak is, így ezekkel elég nagy területet le lehet fedni. Itt is arra kell ügyelni, hogy ne csak a termékek legyenek felsorolva, hanem legyen egy összefüggő, egyedi leírás is, amely részletesen leírja a kategóriákat, termékeiket.
Az egyes termékoldalakon is legyenek egyedi termékleírások. Nem jó megoldás, ha a gyártótól veszünk át sablonszöveget, ahogy az üresen hagyott termékleírások sem.
Azokra a kifejezésekre, melyekre nem lehet ezeket az oldalakat optimalizálni, jó megoldás egy blogot készíteni, és cikkeket írni róluk. A blog kiváló megoldást jelent arra is, hogy a rendszeres cikkeknek köszönhetően rendszeresen frissül maga a webshop is, így látja a Google, hogy aktív weboldalról van szó.